onsdag 11 januari 2012

Segt och motigt

Vet faktiskt inte om familjen kommit hem än eller om de är kvar i Frankfurt eller Stockholm ... Sist jag pratade med dem försökte de få ett flyg till Stockholm eller Norrköping från Frankfurt ... On verra!

Månadsavsluten (och årsavslutet) segar sig fram. Om något strular i händelsekedjan så strular allt. Ska försöka driva på ytterligare idag. Ett särskilt omständligt projekt tar alldeles för mycket tid från en kollega ...

Fick körkortet beslagtaget igår när jag åkte hem i samma "rondell" som Axel men för motsatt orsak. Jag svängde höger där man alltid får svänga höger trots att det är rött (framåt). Igår kväll fick man inte det :(

Lillemor och jag åkte till Mami Wata  på "after work", pizza i skymningen (som tyvärr mest var mörker efter tjafset med polisen ... ) med utsikt mot Kinshasa. Det blev en bra avslutning på dagen.

Idag kommer en rörmokare och tittar på vattenpumpen som förser lägenheterna med vatten. Den började knacka våldsamt samma dag som Palle åkte. Jag misstänker sabotage. Inte från honom alltså, men från en annan som såg att det mekanikkunnige inte var på plats längre ... Kanske har de (vakterna!) t o m bytt pumpen mot en sämre :(

Well, well. Idag skulle jag kunna åka till Sverige utan problem ...

2 kommentarer:

  1. Huuh, det låter motigt värre just nu, tur att du har något gott som närmar sig.....komma hem till "gamla och vana" omgivningar och familjens värme......och vi är många fler som tycker det ska bli kul att ha dig tillbaka i Sverige, kramar till dig.

    SvaraRadera
  2. Det är olika olika dagar. Ibland är det motigt men sen går det lättare igen. Antar att det är livet.

    SvaraRadera