fredag 6 januari 2012

Tiden, regn och läsning

Oj, oj, oj! Tiden går för fort. Skulle vilja att den saktade av något så att man hinner det man ska och att tiden i Kongo inte tar slut så fort ... Sitter på kontoret och jobbar. I Kongo har man inte helgdag 6 jan, däremot den 2:e var det ledigt. Familjen åker hem på måndag. Flera olika besök och aktiviteter är inplanerade och väskorna ska packas. Nu har det inte regnat på länge så det är konstant varmt. Regnen gör ju vanligtvis att det lättar en del, men det har inte regnat ordentligt sen 17 dec i alla fall ... Det är tydligen den lilla torrperioden som har infallit för tidigt. Någon sa att den ska komma i februari ...

Har läst 3 böcker av Alexander McCall Smith nyligen (han som har skrivit om Damernas detektivbyrå), på stränderna i P-N och även här hemma. Dessa handlade om Edinburgh och är novellsamlingar om 44 Scottland Street. Så trevlig läsning! Man ville inte skiljas från personerna i boken och man vill veta hur det kommer gå för dem i framtiden :) Läste dem på engelska och ska läsa om dem på svenska när jag kommer hem. Såg på nätet att det fanns tre till i serien. Dem ser jag fram emot att få tag på. Bibblan kanske?

Nu åter till deklarationerna.

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt med böcker, jag har precis läst två av Ann Moore, som handlar om Irland på 1800-talets mitt. Det är så gripande och man vill bara veta mer hela tiden. Turligt nog så finns en tredje del som jag försöker få tag i......God tur med deklarationerna ;)

    SvaraRadera