fredag 10 februari 2012

Mais Madame!

Idag ska jag konfirmera biljetten. Ska också ta ett malariaprov på ett laboratorium i PotoPoto. Känner mig lite hängig. Jag har blivit rådd att testa mig här. Hemma hinner man dö innan de vill ge någon kur ...

Var så hängig igår att jag körde mot polismans tecken och höll på att krocka med en militärjeep. Blev utskälld efter noter av en polis (som tyvärr hade rätt). Jag var chockad - ok då, jag fällde väl en tår och sa att jag hade feber - och polisen mjuknade och sa med snäll röst "mais Madame, vous devez conduire plus prudent" (Madame, kör försiktigt hädanefter). Jag tackade och åkte därifrån, lite skakig faktiskt.

Fick besök på eftermiddagen. Vi käkade tårta och jag kände mig genast bättre :) Hann jobba ifatt en hel del på kvällen sen. Sovit gott i natt.

2 kommentarer:

  1. Men oj då Katarina, det låter inget trevlig alls det där, hoppas du får hjälp OMG skönt och påbörja tillfrisknandet så fort det går. Friskhets kramar skickar jag till dig.....i massor.
    Förstår att du blev okoncentrerad i trafiken, men vilken tur att du träffade på en vänligare konstapel den här gången :)

    SvaraRadera
  2. Tack för kramarna :) Det värmer i hjärtat! Man blir lite ömklig när man är sjuk och långt borta från de sina ...

    SvaraRadera