torsdag 2 februari 2012

Reseförberedelser

En liten styrketår på kvällskvisten :) 
Fixade lite förning till resan igår kväll, en tonfiskröra att ha i baguetter och en sacher igen (varför ändra på ett vinnande koncept :) Jag blev mer eller mindre beordrad att fixa fram lite matsäck av reseledaren så det var bara att lyda. Slängde med lite kalla pannkakor också. Gick upp 5.30 och hackade ägg till tonfiskröran, skar upp några tårtbitar och la i en burk. Har frusit vatten i några småflaskor och använder som kylklampar ... En del ytterligare proviant ska handlas på väg ut från stan. Vi blir 4 pers, en som jag känner sen förut, en som jag träffade igår och en från Musana som passar på att få skjuts. "Il faut profiter". Två andra kompisar backade ur i sista stund ... men det fylldes snabbt på med nya. Det blir alltså en kyrkhelg eftersom det är en pastor med anhang som jag har hakat på. Han tyckte att jag kunde predika lite, men jag tror jag avstår :) Kanske eventuellt sjunger något om andan faller på. Vi får se. Musana är en gammal missionsstation där jag var för 25 år sen på volontärutbildning. Ska bli roligt att komma dit igen. Ska bli fint med lugnet på landet ...

Nu ska jag avsluta en hel del saker på januari innan jag åker. Alltså i bokföringen. Kräva in lite redovisningar och göra några själv. T ex debitera ut bilarnas kilometer. Mitt personliga konto blev tungt belastat den här månaden :( Vi betalar 400 cfa/km ( 5,50 sek/km). Bilarna slits rätt hårt här, särskilt om man kör ute i bushen (broussen heter det här), men även i stan. Vägarna är bitvis skruttiga.

Bon week-end!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar