söndag 12 februari 2012

Släkten

Huvudet värker. Skulle vilja gå på gudstjänst den sista söndagen men tror inte jag orkar. Det krävs ju en del ork för dessa (oftast) 3-timmarsgudstjänster. Trist att vara sjuk :(

Det är strömlöst sen i natt någon gång. Mulet, 27,3 grader och 76% luftfuktighet. Ska ta mig någon slags frukost - yoghyrt och müssli, tror jag - och sen svälja fyra tabletter av malariakuren.

Tänker på packning och jobb. Ska också träffa Sissi och hans barn. De kommer hit efter söndagsskolan för att säga Hej då. De är gulliga. De kallar mig faster. När Sissi och jag träffades på banken härom veckan sa han till en av höjdarna som gick förbi att jag var hans syster :) Hon stirrade lite förundrat och muttrade något irriterat och gick vidare. Men Sissi bara garvade sitt speciella skratt. Roligt! Och så är det Jack som jag reste med till Matombe, som kallar mig Yaya (storasyster typ). Jag har gärna honom som lillebror. Så syskonskaran har utökats, från att bara (förlåt Annika!) ha en syster (åsså Chris förstås ...). Får se om vi kan ha familjeträff någon gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar