tisdag 14 februari 2012

Sista morgonen

Sista morgonen. Det är ganska svalt, men jag svettas för att jag håller på med packningen.  Två väskor med mer 2bL%252fCRUP varje. 23 är maxvikt per väska. Hoppas vågen visar rätt! Sitter en stund på balkongen och tar in ljuden, dofterna och odörerna. Staden vaknar med sina bekanta ljud. Snart är jag långt härifrån. Korsar Afrika till Addis Abeba och sen norrut. Jag har haft en svår men fantastisk tid på samma gång. Många arbetsuppgifter att sätta sig in i på kort tid. Många kontakter, gamla och nya. Jag känner mig berikad. Tack Gud!

En eller två kompisar ska komma hit nu på morgonen och säga adjö. Får se om de lyckas komma igenom morgontrafiken. Kanske kan man få lite bärhjälp. Har handbagage också och datorn som ska lämpas av på kontoret. Passerar där för att säga au revoir (på återseende). Kanske ska gå och köpa några beignéer ... om jag blir sittande länge på flygplatsen ... Ska köpa refill till telefonen också så att jag kan ringa lite när jag sitter där och väntar.

Telefonen ringde igår kväll. "Vad fort tiden har gått. Ska du redan åka?! Lycklig resa". Tack snälla. Kärlek och omtanke värmer.

Love

/Katarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar