tisdag 24 januari 2012

Gryning, hundar och sandpapper

Yoghurt med müssli på balkongen i morse. De mango jag hade kvar var inte längre lämpliga att äta, tyvärr, annars är det ju så gott i yoghurten. Läste en deckare samtidigt. Frukost på balkongen. Gryning och lite svalt. Finfint. En man på balkongen snett mitt emot spanade in mina frukostförehavanden. Det får man bjuda på. Man är ju aldrig helt osynlig här.

Anhopningen hundar i omgivningen har ökat. Tog kort på några som låg utanför Hotel Michael härom kvällen. Ska försöka publicera något så småningom. De liknar ju Canaan dog en hel del ... Fick köra runt tre stycken, en tik och två hanar som uppvaktade, när jag kom ut på asfalten från vår gränd. Hunden som för det mesta ligger där, som har delar av tarmarna hängande ut där bak såg jag inte idag. Konstigt att den kan leva så. Jag lider när jag ser den. Den är riktigt söt för övrigt :(

Idag ska äntligen deklarationerna lämnas in. De är räknade på längden och på tvären. Nyss betalade jag ut pengar till inköp av penslar och sandpapper. Det är de nybyggda hyllorna till arkivet som ska göras den sista ytbehandlingen på ...

Smått och stort. Tisdag, Kongo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar