torsdag 26 januari 2012

Planera för vinter ...

Börjar tänka mer och mer på hemkomsten. Planering för diverse ... Kul. Livet är spännande.

Ringt revisorerna som ska revidera Agroforestery- projektet. Dom kommer på måndag för ett första snack med projektansvarig och Lillemor om hon hinner ... Hon ska ju flyga hem på kvällen.

Ska handla socker och smör idag för att baka en tårta ikväll tänkte jag. Kanske måste handla någon vettig kakform också och någon större ugnsfast form ...

Magnar med lille Markus kom in och fikade med oss förut. Igår åt vi tårta som dom hade haft med sig med anledning av Markus lillebrors 2-årsdag (har glömt vad han heter). Tårtan var inköpt på La Mandarine (patisserie) och smakade toppengott.

Air condition apparaterna på kontoret är servade så nu har vi vinter här inne. Var tvungen att stänga av den ena under fikat för att jag frös. Hur ska jag stå ut med svensk vinter?Har kommit överens med Palle att han kommer och möter mig 15 feb med vinterkläder i beredskap. Jag har inte ens en jacka med mig hit. Var det så varmt 30 sep när jag åkte? Har glömt hur det var. Det känns länge sen nu.

2 kommentarer:

  1. Tänk att du snart är tillbaka här hemma i Sverige, du anländer samma datum som jag ska bli mormor på (för andra gången).
    Vi får hoppas att det blivit varmt tills du kommer hem, än så länge så har vi haft en varm och snöfattigt vinter, kan ju hoppas på att det fortsätter så :) Kramar till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ethel! Det ordnar sig nog med kylan. Det är bara kul att gnälla lite :) Vad roligt med ett barnbarn till! Det blir härligt att snusa bäsisdoft igen, antar jag :) Kram tillbaks!

      Radera