tisdag 17 januari 2012

Myggor, internet och kaviar


Myggorna dansar jitterbugg på mina smalben.  De libanesiska barnen på övervåningen tränar inför något maraton. Jag förstår dem. De har ju ingen trädgård eller lekpark, bara den sandiga gården och den sunkiga vägen, som är fylld av sopor, att leka på. Jag retar mig på att nätet inte existerar trots att jag har köpt refill till mitt mobila modem. Detta skriver jag i word och får klippa och klistra sen när nätet behagar vakna … hm, jag trodde Ericsson skulle sköta det här bättre åt Airtel …

Böckerna i lägenheten är utlästa, men jag hittade någon slags chicklitt på engelska i ett hörn i bokhyllan. Den har något av Bridget Jones’ dagbok över sig. Nu ska jag kolla om nätet har vaknat. Om det har det dör jag väl av chock. 

Nej, det funkade inte. Det får bli en dusch och fortsatt läsning under myggnätet i min säng.

Nu är det morgon. Natten har varit fin eftersom det regnade och åskade på efternatten. Det blev så behagligt så att jag försov mig! Nu tar jag en Yoghurtfrukost med kaviar-på-käcke-macka. Gott.
Bonne journée!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar