måndag 23 januari 2012

Oförglömligt ögonblick

Helgen har varit bra. I lördags satt jag hemma och jobbade med balans- och resultaträkningarna för ASUdh. Fick ett besök av en gammal kompis och hennes dotter en stund på eftermiddagen. Läste ut en deckare på kvällen.

Fransk gtj i Poto Poto igår. Sen middag hos Lillemor som Bernadette och Rebecka stod för. Det var ett slags avskedsmiddag för Lillemor som snart och åker hem och för mig också som åker ett par veckor senare. Peter var också med. Gick en kvällspromenad i delar av PotoPoto (i närheten av moskén och guldsmederna) och förbi St Anne och hem. Det har varit väldigt varmt i några dagar, runt 30, så det är skönt när man orkar röra sig något, d v s på kvällen.

I går morse när jag åt frukost på balkongen hörde jag en man som sjöng så oerhört vackert. Han tvättade kläder på grannens gård vid bil- och smidesverksta'n. Han jobbade  och sjöng samtidigt. Han sjöng på lingala, tror jag, och rösten och melodislingorna var väldigt vackra. Skulle ha velat filma men det var för långt bort ... Det var ett ögonblick som jag inte kommer glömma.

Nu är det måndag och snart har vi veckomöte i paillotten (en slags uteplats med bänkar och bord med gräs-/vasstak över), med påföljande måndagsfika (te/kaffe, baguetter med jordnötter och banan i).

A bientôt!

2 kommentarer:

  1. Det hörs att du trivs där du är nu............även om det kommer att kännas riktigt skönt att få komma hem..
    Men det är mycket av det du får uppleva som är värt så mycket för själen.
    Det är så roligt att få ta del av dina upplevelser.

    SvaraRadera
  2. Det finns mycket att uppleva var man än befinner sig egentligen. Mycket beror på ens egen inställning, nyfikenhet och öppenhet, tror jag. Sen kan ju omständigheter också spela roll förstås ... Men jag är glad att jag har fått möjligheten att komma hit igen! Men naturligtvis är det också roligt att komma hem :)

    SvaraRadera