torsdag 19 januari 2012

Möten ...

En vanlig morgon. Varmt, mulet. Nyss trillade det in ett mail i min mailbox som skickades 3 dec!! Intressant. Undrar hur det har gått till?

Igår efter jobbet åkte jag till Mfilou för att hälsa på en tidigare kollega. Mfilou är stadsdelen där Gothia håller till. Vi passerade fotbollsplanerna och hälsade på Mouck. Det var dit Axel åkte 3-4 dagar i veckan. Det var en bedrift. Vägen är bitvis väldigt dålig. Jag blev lite nervös att jag skulle fastna i leran på värsta stället trots att jag hade lånat en RAV4 (fyrhjulsdriven Toyota). Det bästa var att "ta rygg på" en taxi eller buss och ta samma spår som dom ... Brazzavilles Cowboys. Busschaufförerna. Väl framme blev det fika och titta i familjealbumen. Trevligt. Att möta människor är berikande. Tog en annan väg hem. Åkte över Moukondo - Moungali -Poto Poto. Intressant och rörigt, men inte lika lerigt. Skymningstur genom myllrande gator i Brazzaville. Det tar tag i hjärtat. Väl hemma några glas vatten och en macka.

1 kommentar:

  1. Det låt så spännande och annorlunda att vara ute i trafiken nere hos dig, jag är full av beundran över hur du tar dig fram och hur du klara av alla olika situationer du ställs inför.

    SvaraRadera