tisdag 22 november 2011

Axel sitter och lyssnar på smäktande franska kärlekssånger! Han frågar vad vissa ord betyder. "Ne me quitte pas", "La mer", "La vie en rose", "Complaint de la but" ... Lalalalallalala ... Fransmännen kan sitt bildspråk! Men ska man verkligen rota runt i ett öppet sår?

Revisionen ska fortsätta idag. Det kom två revisorer igår varav den ena avvek efter ett tag då hon trodde hon fått malaria. Jag fick ta fram en hel del material åt dem och det fortsätter väl så idag kan jag tro. Det var lite svettigt eftersom jag inte har hela historien och inte är expert på bokföringsprogrammets alla finesser ... !

Helgen avlöpte ganska lugnt. Jag jobbade på lördagen en del för att stämma av kassorna. Kollegan som har varit på semester i 5 veckor återvände igår, tack och lov! I söndags var vi hemma mestadels. Vaknade med huvudvärk eftersom min man väckte mig med ett SMS kl 2 på natten och jag var tvungen att starta datorn för att läsa ett mail. Sen var det svårt att somna om ... På söndags eftermiddagen gick vi till fiket i hotellet strax intill och åt Shawarma poulet. Efter det fick vi besök av en kongoles som bott i sverige. Vi fikade och hade trevligt.

Nu kommer revisorn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar