torsdag 17 november 2011

Ditt och datt

Min bil ligger på blocket: http://www.blocket.se/vi/37274507.htm. Fick lite hemlängtan när jag såg den och omgivningarna ... Höst är också vackert. Hur går gasbilen då, kan man undra? Här skumpar jag runt i en Toyota Starlet som det skramlar om en del. Stötdämparna är nog inte hundra. Skulle kunna tänka mig att det är fler saker som behöver åtgärdas ...

Nu är det morgon och jag sitter på kontoret. Axel tog sovmorgon så då kom jag iväg lite tidigare än vanligt. Grannen (Lillemor) kom ut samtidigt och åkte med till kontoret. Annars brukar hon vara morgonpiggare än oss och tar en taxi på morgonkvisten.

Ringde nyss till syrran som fyller år idag och sa grattis! Hon låg i sängen och käkade en monstruöst stor räkmacka. Första födelsedagen med barnen utflugna. Lite vemodigt kan jag tänka. Svågern tog nog i med räkmängden för att kompensera :)

Har slutat ta kort märker jag. Får skärpa mig. Det börjar kännas hemvant här nu. Det är väl därför.

Läste ut en mycket bra bok igår, "Igelkottens elegans". Läs den vid tillfälle! Det ska visst finnas en film också. Den vill jag väldigt gärna se.
Var på Mami Wata (=sjöjungfrun =restaurang) igår. Det har blivit några gånger dit med skandinaver. Åt en pizza med olika sorters ost. Den var nog god om man gillar chèvre vilket jag kom på att jag inte gör :( Ska undvika det hädanefter.

Lite om ditt och datt. Take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar