fredag 11 november 2011

Fredagkväll

Har varit i Mayangi hos min chef på middag. Det var gott och trevligt. Vi diskuterade aidshanteringen i landet. Det blir kanske så med 3 läkare och en sjuhusadministratör vid bordet. Själv försökte jag också tolka lite grand. Fisk, kött, ris, grönsaker, maniok och papaya och mango till efterrätt + en kopp kaffe. Nu står man sig till frukosten :) Jag körde lilla röda Starleten vilket jag gör för det mesta. Det var lite dåliga vägar på några ställen. Det skrapade i lite i underredet på något ställe. Parkerade vid en bar där en av gästerna agerade parkeringsvakt med yviga gester. De var ännu yvigare när vi skulle åka därifrån.

Här hemma dundrar elgeneratorerna för fullt eftersom strömmen inte har kommit tillbaka och därmed inte heller vattnet. Det hänger inte alltid ihop. Ibland har vi ström men ändå inte vatten ... Snart ska jag blaska av mig och krypa till sängs. Ska jobba lite i morgon och sen kanske det blir salsakonsert i morgon kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar